Ett av de projekt som fått sitta längst på stickorna är min Camisole no. 2 av My Favourite Things Knitwear. Jag började på den i juli 2019 och kom knappt halvvägs, sen har den fått vila i ett par år. Varför? Jag är en sån som föredrar ”tråkig” stickning, det vill säga långa och många varv med slätstickning. Perfekt stickning för när man vill koncentrera sig halvt på något annat. Långa teamsmöten eller en film eller så.

Frusen som jag är så stickade jag mitt linne i merinoull. Jag gjorde det också något croppat, det vill säga att det går precis till midjan på mig. Perfekt till sommarkjolar!

Nu är jag sugen på att sticka ett till i halvylle eller kanske till och med lin! Vi får se vad det blir, och om det i så fall tar lika lång tid att sticka. När jag väl tog tag i att göra klart linnet så var det inte många timmars stickning innan det blev klart.

Lämna en kommentar